Undertale 

Sep 15, 2015
by tobyfox

Undertale

You must be logged in to access rating features

Undertale 

Sep 15, 2015

A small child falls into the Underground, where monsters have long been banished by humans and are hunting every human that they find. The player controls the child as they try to make it back to the Surface through hostile environments, all the while engaging with a turn-based combat system with puzzle-solving and bullet hell elements, as well as other unconventional game mechanics.


Reviews View More

Most

Pretty overrated imho. I really didn't care much for the characters except for flowey. So any sort of weight the story tried to put on me for a decision i made i couldn't really care less. The gameplay is solid, game looks good and the music is nice. Genocide is a chore which i know is the point but doesn't mean i liked that route. There's only 2 things in genocide, that route sucks

Reviewed on Jul 12, 2020

0

Writing: 4/5
Gameplay: 4/5
Art Design & Visuals: 3/5
Voices & Sounds: 4/5
Atmosphere & Immersion: 2/5

Reviewed on Jul 10, 2020

0

This game... let's just say that this game started my love for indies...

Reviewed on Jul 10, 2020

0

10/10 GAME i think everyone should try it.

Reviewed on Jul 10, 2020

0

Undertale é sem dúvida alguma um dos jogos mais peculiares, únicos e geniais já concebidos.

As mecânicas que quebram paradigmas do gênero, o roteiro absurdamente despretensioso que surpreende o tempo inteiro com diálogos cativantes, aconchegantes, divertidos e que não temem em adentrar em temas mais pesados capazes de despertar sentimentos múltiplos no jogador.

Destaque ainda para a belíssima trilha sonora que ultrapassa e muito o conceito de mero acompanhamento, criando momentos especiais, tanto de introspecção e melancolia, como também tranquilidade, motivação e embalo de momentos tanto épicos como tocantes. Uma trilha facilmente figurável no panteão de melhores da mídia dos videogames.

Surpreendente em diversos sentidos, o jogo não tem medo de dialogar com o jogador fazendo extenso uso de metalinguagem e firulas de apresentação para criar momentos extremamente envolventes e marcantes.

Tudo isso com um elenco de personagens cativante não só com personalidades, mas também trejeitos e desenvolvimento encantadores, engenhosamente apresentados com muito humor e extravagância.

É difícil apontar pontos negativos, mas senti que o ritmo do jogo enfrenta alguns momentos mais sonolentos e enfadonhos, além de um sistema de finais que por conta das mecânicas e a metalinguagem pode exigir a odiosa repetição da jornada caso o jogador não se toque, ou não saiba interpretar o direcionamento do jogo (é bastante provável, inclusive) .

Uma obra-prima (pós-)moderna.

Reviewed on Jul 07, 2020

3

Amazing writing and characters. Fantastic Soundtrack. Blends gameplay and it's narrative without creating dissonance.

Reviewed on Jul 07, 2020

1