Reviews from

in the past


You get to be bread. What else do you want?

Controls are so bad (and yes I know that is the point) to the point where it is not enjoyable.

The gimmick gets old quickly.

Fuck this piece of shit bread


Just trying to eat octodad's lunch (bread)

Its funny for the first few minutes until you realize it has awful gameplay and even worse controls

torsión testicular el videojuego

legalzinho, mas é meio maçante

YouTuber bait, which sometimes can be fun

I Am Bread é um Jogo Indie que conta por mais bizarro que pareça a história de um pão de forma endemoniado que acaba ganhando vida e que tem um único objetivo em "mente" que é a de ser torrado e ficar o mais comestível possível não importa como e onde, em que ao decorrer do jogo, vemos todo esse "desenvolvimento" de trama maluca nas rápidas anotações que tem a cada início de fase do jogo, de como esse suposto "dono" daquele pão vai enlouquecendo e associando tudo isso com o tal pão de forma psicótico e encapetado dele (trazendo também um epílogo que serve como uma continuação para o Surgeon Simulator, jogo da mesma empresa que fez I Am Bread).

Agora, sendo bem realista a respeito desse game, eu posso dizer que por mais que a ideia seja no mínimo intrigante e por isso chame bastante a atenção das pessoas para tentarem jogá-lo, a realidade é que infelizmente o mesmo só é divertido nas primeiras horas iniciais, já que todos os seus controles são tão confusos e frustrantes que chega ao ponto de você se sentir tão exausto e tentado a desistir ou acabar logo, que devido a esses controles, a dificuldade beira ao ridículo nas demais fases do jogo, que o próprio game sabendo disso e ao ver que você está morrendo muito deixa perto de você uma espécie de "poder" dourado que você pode pegar para ficar com a "comestibilidade e aderência" infinita que basicamente facilita tanto que tira toda a graça do jogo, deixando tudo desbalanceado demais.

Por isso, é um game que falha no mais importante que é ao de entreter "mecanicamente" o jogador e que só é interessante claro pela sua ideia maluca, mas que para mim, foi mal executada demais.

these guys are good at making fun gimmick games with weirdly complicated controls

This game felt like clickbait yet it didn't even look good to begin with.

probably shouldnt be this score but here we are. oddly fun once i got a hang of the controls. lots of different game modes to play too. best to play with a controller. this game was big when it came out, but it hasnt aged too well.

Have you ever wanted to throw your controller at a wall...The game is fun, but it just doesn't offer that much.

very cool game wallah. i saw TMFaisal play it and it was funny. i had drop frames tho. still. funny

This game allowed me to reach new heights of boredom within about 10 minutes of playing it.

stream says i have 367 hours in this game but i 100% know i haven't actually gotten past the first level and have only played it for a passing moment and im too fucking terrified to redownload and launch it again to see what the fuck i was up to

Critical: 3/10
A funny premise with a multitude of game modes and cameos, though nothing amazing. Playing the game feels "unfun" because of frustrating controls, passable music, and a boring artstyle.

Personal: 1/10
A part of it is my fault for implusively buying it on a sale. The concept of playing a piece of toast is alluring and absurd, but the controls of this game (regardless of controller or keyboard) just isn't intuitive at all.


A pain to control more than it is funny or fun.

Kinda really boring and annoying